یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

7ماده غذایی که معده شما را از کار می اندازند

24 خرداد 1401
7ماده غذایی که معده شما را از کار می اندازند

به گزارش بانک اول معده یکی از حساس ترین و پردردسر ترین اعضای بدن که معمولا رفتار مناسبی با آن صورت نیم گیرد و سریعا در معرض آسیب قرار می گیرد. معده یکی از اعضای بدن است که طیف گسترده ای از بیماری ها را دارد و به راحتی می تواند از کار بیفتد. برای مثال یبوست!

یبوست یک مشکل رایج است که به طور کلی به صورت کمتر از 3بار اجابت مزاج در هفته تعریف می شود.

در واقع حدود27 درصد از بزرگسالان آن را تجربه می کنند و علائم دیگر آن مانند نفخ و گاز را نیز به همراه دارند. هرچه سن شما بیشتر و یا از نظر جسمی غیرفعال باشد احتمال این تجربه بیشتر است.

بعضی از غذاها می توانند به کاهش خطر یبوست کمک کنند در حالی که برخی دیگر باعث بدتر شدن آن می شوند. همانطور که گفته شد معده یکی از اعضایی است که به طور مستقیم با رژیم غذایی ما در ارتباط است و تاثیری مستقیم از آن دریافت می کند در نتیجه کوچک ترین اشتباهی در رژیم غذایی می تواند معده شما را با خطرات جبران ناپذیری مواجه کند.

 

در ادامه 7 ماده غذایی و خوراکی را که باعث یبوست شدید در شما می شوند را معرفی خواهیم کرد.

الکل

غذاهای حاوی گلوتن( گندم، جو، چاودار)

دانه های فرآوری شده(نان سفید، برنج سفید، ماکارانی سفید)

شیر و محصولات لبنی( در برخی افراد)

گوشت قرمز

غذاهای سرخ شده یا فست فود

خرمالو

اخبار مرتبط
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها