شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر مهم رئیس مجلس برای کارگران وبازنشستگان

24 خرداد 1401
خبر مهم رئیس مجلس برای کارگران وبازنشستگان

به گزارش بانک اول،محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس یازدهم) در صحن علنی مجلس گفت: رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی همیشه دغدغه مجلس بوده است. بعضی از اقدامات را قبل از گرفتن مجوز گرفتن دولت، مجلس صورت داده است. مجلس یازدهم همیشه دغدغه بازنشستگان را داشته است.

 

به نظر می‌رسد نمایندگان در صحن علنی مجلس قصد دارند اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بند (و) تبصره ۲ بودجه را به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان کاهش دهند. قالیباف در دفاع از این تصمیم می‌گوید: این کاهش به معنای آن نیست که بخواهیم حقوق بازنشسته را کم بکنیم. دولت در میان صندوق‌های بازنشستگی، برای صندوق تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است، مستمری‌ها را روی ۱۸ درصد افزایش داد اما برای باقی، ۴۰ یا ۵۰ درصد افزایش داد و این ناعدالتی به وجود آمد که الان مجلس در حال اصلاح این مساله است تا مشکل کارگران و تامین اجتماعی حل شود.

او ادامه داد: غرض این است که افزایش اعتبار بند (و) را از جایی نیاوریم که باز افزایش نقدینگی و تورم داشته باشیم؛ یعنی از یک طرف به مردم کمک کنیم و از طرف دیگر، دست در جیب مردم بکنیم.

اخبار مرتبط
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.
مالیات بر اجاره یکی از انواع مالیات بر درآمد است اما در حالت عادی آنقدر موارد معافیت‌ مالیات بر اجاره را دست‌ودلبازانه تعیین کرده‌اند که تقریبا شامل حال کسی نمی‌شود. این فرصت ایده‌‌آل می‌تواند به سادگی از دست برود. به‌خصوص صاحبخانه‌هایی که قانون سقف اجاره‌بها را رعات نمی‌کنند، خطر بیخ گوششان است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها