چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

دست ایرانیان از بزرگترین صرافی رمزارز در جهان بریده شد

24 خرداد 1401
دست ایرانیان از بزرگترین صرافی رمزارز در جهان بریده شد

به گزارش بانک اول به نقل از دیجیاتو بایننس که بزرگترین پلتفرم رمزارز در جهان به حساب می‌آید، در ماه‌های گذشته با هشدارهای زیادی از کشورهای مختلفی از بریتانیا گرفته تا ژاپن روبه‌رو شده. این کشورها نگران پولشویی مجرمان با استفاده از رمزارزها هستند و البته درباره ریسک چنین بازاری هم به کاربران هشدار می‌دهند.

همین فشارها باعث شده بایننس تغییراتی در رویکردش ایجاد کند تا رابطه بهتری با رگولاتورها در کشورهای مختلف داشته باشد. در همین راستا، این صرافی اعلام کرده که کاربران برای دسترسی به محصولات و خدماتش باید فرایند احراز هویت KYC (مشتری خود را بشناسید) را تکمیل کنند. اگر کاربری تا تاریخ ۲۷ مهر (۱۰ اکتبر) دست به چنین کاری نزند، تنها می‌تواند دارایی‌اش را خارج کند، سفارشات را لغو کند و پوزیشن‌ها را ببندد.


تا به امروز کاربران با حجم معاملات بالاتر از حد مشخصی باید فرایند احراز هویت را تکمیل می‌کردند اما حالا تمام کاربران باید کارت شناسایی، گواهینامه یا پاسپورت برای انجام معاملات ارائه کنند و البته نیاز به تشخیص هویت با استفاده از چهره هم وجود دارد. این اقدامات شاید بتواند حجم انتقادات از بایننس را کاهش دهند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی بارها درباره پولشویی با رمزارزها اظهار نگرانی کرده بودند و رگولاتورها توجه ویژه‌ای به بایننس نشان داده بودند. برای مثال بانک مرکزی آلمان چند روز پیش اعلام کرد این پلتفرم که ارزش معاملاتش در ماه ژوئیه به ۴۵۵ میلیون دلار رسیده بود، از قوانین مبارزه با پولشویی و ضد تروریست پیروی نمی‌کند.

در حال حاضر کاربران ایرانی برای استفاده از بایننس به علت تحریم‌ها IP خود را تغییر می‌دهند، اما حالا که احراز هویت KYC برای تمام کاربران اجباری شده، کاربران در کشورمان احتمالا دیگر نمی‌توانند به این صرافی دسترسی پیدا کنند./اقتصادنیوز

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها