چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز ثبت نام وام اربعین /3 شرط مهم دریافت وام

15 شهریور 1401
آغاز ثبت نام وام اربعین /3 شرط مهم دریافت وام

به گزارش بانک اول پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 3 تا 5 میلیون تومانی خبر مهم وزیر اقتصاد بود برای زائران اربعین امسال و مهمتر اینکه زائران برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده: تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

 

در ادامه شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اربعین را می‌خوانید؛

 

1- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یک‌ساله از محل یارانه کسر می‌شود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

 
 

2- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.

3- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان 2 نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.

اخبار مرتبط
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.
در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است. از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام 300 میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات