شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟

08 فروردین 1403
تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟

تویوتا که پیش‌تر کانسپت نسخه تمام الکتریکی هایلوکس را به نمایش گذاشته بود، حالا زمان عرضه هایلوکس برقی را رسماً مشخص کرده است.

به گزارش  بانک اول  شعبه تایلند تویوتا سال ۲۰۲۲ از کانسپت هایلوکس برقی پرده برداشت که در تب و تاب الکتریکی‌سازی، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. به هر حال، این کانسپت نمایان‌گر تحولی اساسی هم برای تویوتا و هم به‌صورت کلی صنعت خودرو بود؛ تویوتایی که کماکان از الکتریکی‌سازیِ کامل دوری می‌کرد، حالا پیکاپ بنزینی/دیزلی افسانه‌ای خود را به پیشرانه تمام برقی مجهز کرده بود. در این بین عرضه پیکاپ‌هایی برقی مثل فورد F-۱۵۰ لایتنینگ و ریویان R۱T که البته بر خلاف هایلوکس عمدتاً بازار آمریکا را هدف گرفته بودند هم بی‌تاثیر نبود.

بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، در حالی که زمان زیادی از معرفی تویوتا هایلوکس ۲۰۲۵ فیس لیفت نمی‌گذرد، تویوتا رسماً مشخص کرده است که هایلوکس برقی چه زمانی وارد خط تولید می‌شود.

تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟

تویوتا هایلوکس برقی چه زمانی عرضه می‌شود؟

«نوریاکی یاماشیتا» (Noriaki Yamashita)، مدیر شعبه تایلند تویوتا اخیراً در گفتگو با خبرنگاران طی نمایشگاه خودرو بین‌المللی بانکوک اعلام کرد که این خودروساز ژاپنی برنامه دارد تا انتهای سال ۲۰۲۵ نسخه الکتریکی هایلوکس را در این منطقه تولید کند. حتی چند روز قبل دولت این کشور اعلام کرد که ایسوزو موتورز، خودروساز ژاپنی دیگر هم به دنبال این است تا تولید پیکاپ الکتریکی D-MAX را تا سال ۲۰۲۵ در تایلند کلید بزند.

تویوتا هایلوکس برقی به زودی در بازار؛ آغاز عصر جدید پیکاپ افسانه‌ای؟


به گفته یاماشیتا، هایلوکس برقی تا انتهای سال ۲۰۲۵ آماده تولید می‌شود؛ البته او مشخص نکرده است که این نسخه جدید از پیکاپ خوشنام تویوتا دقیقاً کجا تولید می‌شود. بنا بر این، انتظار می‌رود در آینده نزدیک نسخه تولیدی هایلوکس برقی در تایلند به نمایش گذاشته شود و به تبع آن، با طراحی، مشخصات فنی و امکانات آن آشنا شویم.

تایلند به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید خودرو در منطقه خود شناخته می‌شود و خودروسازان ژاپنی هم حضور پررنگی در آن دارند. به‌جز تویوتا که یک سوم از فروش خودرو در این منطقه را در اختیار دارد و همچنین ایسوزو موتورز، نیسان و هوندا هم جزو شرکت‌های ژاپنی فعال در این منطقه هستند.
تویوتا دست کم با مدیریت جدید بیشتر به سمت الکتریکی‌سازی کامل خودروها سوق پیدا کرده است. لندکروزر برقی، کراس اوور تویوتا FT-۳e و ون تویوتا کایویباکو برخی از کانسپت‌های الکتریکی جدیدی‌اند که تویوتا معرفی کرده است و به نوبه خود چشم‌اندازی از آینده این شرکت ارائه می‌دهند. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره عرضه نسخه تمام برقی تویوتا هایلوکس چیست؟

اخبار مرتبط
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.
ایران‌خودرو شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک را برای متقاضیان خرید این خودرو در قالب سامانه یکپارچه اعلام کرد.
وقتی که جمع نمره‌ های منفی گواهینامه فرد به ۲۰ برسد، گواهینامه باطل می شود. در نتیحه اطلاع از مجازات نمره منفی گواهینامه اهمیت به سزایی دارد چرا که این امر به روش های مختلفی صورت می گیرد. حال ممکن است که برای عده ای از اشخاص این سوال مطرح شود که از کجا بفهمیم گواهینامه باطل شده که پاسخ آن به شرح زیر می باشد:
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها