شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

هات مانی یا پول داغ چیست؟

02 تیر 1403
هات مانی یا پول داغ چیست؟

پول داغ یا H پول داغ یا Hot Money به پول سرگردانی گویند که در پی دریافت سود کوتاه مدت بالا به سرعت از بازاری به بازار دیگر انتقال پیدا می‌کند. Hot Money به پول سرگردانی گویند که در پی دریافت سود کوتاه مدت بالا به سرعت از بازاری به بازار دیگر انتقال پیدا می‌کند.

به گزارش بانک اول برای مثال این پول وارد بازار ارز و طلا شده و پس از کسب سود بالا در دوره زمانی نسبتا کوتاه و افول آن بدنبال بازار دیگری گشته و از بازار ارز و طلا خارج و وارد بازار بعدی خواهد شد.

در صنعت بانکداری نیز در بسیاری از مواقع بانک‌ها با ارائه نرخ‌های بالای سپرده یا گواهی سپرده در پی جذب این وجوه می‌باشند.

 

مبالغ بالای این وجوه سرگردان و مقدار جذابیت بازارهای موازی در بسیاری از مواقع باعث تغییر نرخ‌های بانکی می‌شود.                                                                                           

بطور معمول وقتی رشد نقدینگی بسیار فراتر از رشد تولید باشد امکان تحقق پول داغ در اقتصاد فراهم میشود.     

اخبار مرتبط
برابر ماده 97 قانون .م.م در صورت اعتراض مودیان به این برگه ها ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ و تنظیم اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات ( در صورت ابلاغ واقعی به مودی/رویت )، مورد رسیدگی مجدد طبق مقررات قانون مالیات های مستقیم قرار خواهد گرفت.
حزب‌الله اعلام کرد: جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگی پیوست که حدود ۳۰ سال آن‌ها را به سمت پیروزی رهبری کرد. وی در سال ۱۹۹۲ جانشین سید الشهدای مقاومت شد و مقاومت را در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و سایر نبردهای افتخار تا نبرد حمایت و قهرمانی در پشتیبانی از فلسطین، غزه و ملت مظلوم فلسطین رهبری کرد.
اینترنت که زمانی تصور می‌رفت آرشیو ابدی از خرد بشر است، به طرز فزاینده‌ای ناپایدار می‌شود. طبق گزارش «پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی پیو»، ۳۹ درصد از تمامی صفحات وب فعال از سال ۲۰۱۳، ناپدید شده اند. حتی صفحات جدیدتر، به سرعت در حال ناپدید شدن هستند و نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده اند. این پدیده به یک سوال ترسناک منجر می‌شود: آیا می‌توانیم اینترنت را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم یا تاریخ دیجیتال ما در خطر نابودی دائمی است؟
بر اساس ضوابط مالی لایحه بودجه ۱۴۰۴ که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده،‌ پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده ۲۰ درصد پیش‌بینی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها