دوشنبه, 11 تیر 1403 2024,July

انتخابات به دور دوم رفت

09 تیر 1403
 انتخابات به دور دوم رفت

شمارش آرای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور،‌ انتخابات به دور دوم کشیده شد.

به گزارش بانک اول  محسن اسلامی صبح شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ اظهار کرد:  ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه شمارش شده است که شامل ۴۸۲ شهرستان می‌شود.

وی افزود: ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده است و ترتیب آرا به شرح زیر است:

* مسعود پزشکیان:  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای

* سعید جلیلی: ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای

* محمدباقر قالیباف: ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰رای

* مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶ هزار و ۳۹۷رای

وی با بیان این‌که « وزارت کشور نتایج آرای شمارش شده را به شورای نگهبان ارسال کرد» گفت: تایید صحت انتخابات به عهده شورای نگهبان است. بر اساس قانون و موارد قانون انتخابات ریاست جمهوری هیچ کدام از نامزدها نتوانستد اکثریت مطلق آرا را به دست آورند.

وی افزود: بدین ترتیب نفر اول و دوم به عنوان دارنده برترین آرای این دوره به شورای نگهبان معرفی می‌شوند و جمعه هفته آینده زمان برگزاری مرحله دوم خواهد بود. البته بعد از تایید شورای نگهبان.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور هم‌چنین گفت: از همه افراد و سازمان‌هایی که امنیت انتخابات را تامین کردند، تشکر می‌کنم.

ایسنا

اخبار مرتبط
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی از شرکت‌ها خبر داد.
مالیات حقوق، یک مالیات پلکانی است که از حقوق کارمندان و کارگران کسر می‌شود. اما شرایط مالیات حقوق در سال 1403 چیست؟
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: ثبت احوال به عنوان عضو اصلی ستاد انتخابات کشور، با فراهم‌سازی زیرساخت خدمات الکترونیک، بستر برگزاری انتخابات و احراز هویت الکترونیک رای‌دهندگان را فراهم کرد، که این امر نقش موثری در تسریع و تسهیل برگزاری روند انتخابات داشته است.
«محاسبه سنوات پایان کار کارگران مشمول قانون کار» همواره یکی از مسائل مورد مناقشه بوده است؛ در سال‌های اخیر، چندین دادنامه صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این موضوع اشاره داشته‌اند؛ و البته در مواردی یک دادنامه، باید‌ها و الزامات قبلی را نسخ کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها