ﺳﻪشنبه, 12 تیر 1403 2024,July

شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه کارتخوان

10 تیر 1403
شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه کارتخوان

راهنمای خرید کارتخوان و شرایط دریافت آن : برای آشنایی با صفر تا 100مراحل دریافت کارتخوان ( به همراه مدارک مورد نیاز ) با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای گرفتن کارتخوان

به گزارش بانک اول یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط بسیاری از کاربران در زمینه خرید دستگاه کارتخوان مطرح می شود، مدارک مورد نیاز جهت ثبت درخواست برای دریافت کارتخوان می باشد. دستگاه های کارتخوان در چندین سال گذشته در میان مردم بسیار محبوب و رایج شدند به طوری که تعداد متقاضیان برای دریافت این دستگاه ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

پیشرفت روز افزون تکنولوژی و در کنار آن شیوع ویروس کووید ۱۹ منجر به عدم استفاده جوامع از وجه نقد و پدید آمدن روش های نوین پرداخت الکترونیکی شد. در این میان دستگاه های کارتخوان به دلیل قابلیت ها (پرداخت هزینه ها، پرداخت قبوض، خرید شارژ و …) و مزایای بسیار زیادی که داشتند بسیار محبوب شدند و در کسب و کارهای بزرگ و حتی خرده فروشی ها مورد استفاده قرار گرفتند.

امروزه در تمامی فروشگاه ها، مراکز خرید و یا رستوران ها شاهد استفاده از دستگاه های کارتخوان هستیم. قطعا تا به حال از این دستگاه ها استفاده کرده اید و یا از نزدیک طرز کار این دستگاه ها رو مشاهده کرده اید. دستگاه های کارتخوان انواع مختلفی (کارتخوان اندرویدی، کارتخوان کامپیوتری، کارتخوان فروشگاهی، کارتخوان شبکه ای و …) دارند و به طور کلی در دو دسته ثابت و سیار تقسیم بندی می شوند.

شرایط دریافت دستگاه کارتخوان

البته کارتخوان های سیار به نسبت کارتخوان های ثابت از محبوبیت بیشتر برخوردار هستند زیرا قابلیت حمل و نقل دارند و شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و یا مکانی از آن ها استفاده کنید. در زمان خرید دستگاه کارتخوان این خود شما هستید که باید با توجه به نوع کسب و کار خود تعیین کنید که کدام نوع کارتخوان برای شما مناسب تر است. در این میان نکته دیگری که لازم به ذکر می باشد تملیکی و یا امانی بودن دستگاه کارتخوان می باشد.

شما می توانید کارتخوان خود رو از شرکت های خصوصی ارائه دهنده دستگاه های کارتخوان خریداری کنید و در صورت عدم تمایل یک کارتخوان رو صورت امانی از بانک ها دریافت کنید، هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود رو دارند. به طور کلی شرایط درخواست دستگاه کارتخوان دارای یکسری قوانین و چهارچوب می باشد که تمامی شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده دستگاه های کارتخوان ملزم به رعایت این قوانین می باشند.

شرایط درخواست دستگاه کارت خوان

همانطور که گفتیم سازمان های ارائه دهنده دستگاه های کارتخوان ملزم به رعایت یکسری قوانین می باشند و متقابلا متقاضیان دستگاه های کارتخوان هم باید از یکسری شرایط قانونی برخوردار باوده تا بتوانند از دستگاه های کارتخوان بهره مند شوند. این شرایط به شرح زیر می باشند.

متقاضی باید یک مکان مشخص برای ارائه خدمات و همچنین ارائه کد پستی داشته باشد.
متقاضی باید سن قانونی (۱۸ سال به بالا) داشته باشد، به اشخاصی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند دستگاه کارتخوان تعلق نخواهد گرفت.
متقاضی باید در یکی از شعب بانک های عضو شتاب کشور حساب بانکی داشته باشد، در غیر این صورت باید یک حساب بانکی جدید افتتاح کرده و سپس نسبت به دریافت دستگاه کارتخوان اقدام کند.

(نکته: بنا بر شرط سوم متقاضی باید یک مکان ثابت رو به عنوان محل کسب و کار خود مشخص نموده که دارای جواز معتبر باشد، اما این در حالیست که بسیاری از افراد شغل ثابتی و یا مکان ثابتی برای ارائه خدمات خود ندارند، به همین دلیل این افراد در زمان درخواست برای دستگاه کارتخوان باید فرم هایی مانند درخواست پایانه فروش، استشهادنامه محلی و فرم فروش پایانه سیار رو تکمیل کنند.)

به طور کلی : داشتن میزان مشخصی تراکنش ، داشتن 18 سال تمام و حساب بانکی می باشد که با ارائه مدارک لازم ، می توان دستگاه پوز ثابت و سیار را به صورت حضوری یا الکترونیکی ، از بانک درخواست کرد . لازم به ذکر است که گرفتن دستگاه پوز یا کارتخوان از بانک ، نیازمند پرداخت هزینه دستگاه پوز و مبلغی تحت عنوان وثیقه است.

مدارک لازم برای ثبت نام اشخاص حقیقی

  • کپی شناسنامه
  • ارائه شماره تلفن ثابت
  • ارائه آدرس و کد پستی
  • کپی پشت و رو کارت ملی
  • ارائه کد مالیاتی ۱۰ رقمی
  • شماره شبای حساب مورد نظر
  • کپی گذرنامه برای اتباع خارجی
  • کپی یکی از قبوض خدمات شهری

مدارک لازم برای ثبت نام اشخاص حقوقی

و اما برای خریداری دستگاه کارتخوان از شرکت های خصوصی تنها کافیست با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به سازمان و شرکت مربوطه مراجعه کنید. در زمان خرید دستگاه کارتخوان از مناسب بودن خدمات پس از فروش مانند پشتیبانی، گارانتی و یا … مطمئن شوید.

مدارک دریافت دستگاه کارتخوان

شماره تلفن ثابت
کد اقتصادی ده رقمی
گواهی شبای حساب بانکی
کپی گذرنامه (برای اتباع خارجی)
کپی پشت و رو کارت ملی شخص متقاضی
کپی اجاره نامه و یا سند مالکیت محل کسب
استشهاد محلی در صورت عدم وجود کپی مجوز فعالیت

مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی

برای دریافت دستگاه کارتخوان امانی، افرادی که دارای حساب بانکی می باشند، می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک مورد نظر و تکمیل فرم درخواست، درخواست خود رو ثبت کنند. در صورت موجود بودن دستگاه کارتخوان پس از گذشت مدت زمان یک هفته می توانند دستگاه کارتخوان خود رو تحویل بگیرند اما در صورت موجود نبودن دستگاه کارتخوان این فرآیند ممکن است که طولانی تر باشد.

ضمنا به این نکات هم توجه داشته باشید که با دریافت دستگاه کارتخوان امانی بخشی از پول شما در حساب بانکی به منظور سالم تحویل دادن دستگاه کارتخوان بلوکه خواهد شد در صورتی که در طول ماه تعداد مشخصی تراکنش نداشته باشید، دستگاه از شما اخذ خواهد شد. موارد زیر مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی می باشند.

شماره تلفن ثابت
ودیعه ۲ الی ۵ میلیون تومانی
ارائه سند مالکیت و یا اجاره نامه
کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی
تکمیل فرم درخواست دستگاه کارتخوان

راهنمای فرم درخواست کارتخوان

پر کردن فرم درخواست دستگاه کارتخوان یکی از مهم ترین مراحل دریافت دستگاه کارتخوان می باشد زیرا در این مرحله شما باید به دقت اطلاعات خود رو در فرم مربوطه درج کنید و این اطلاعات نباید هیچ گونه مغایرتی با اطلاعات در مدارک داشته باشند. اطلاعاتی مورد نیاز به شرح زیر هستند:

درج تعداد دستگاه درخواستی
درج شماره تلفن همراه و ثابت
درج تاریخ شروع کسب و کار
درج نام شرکت به علاوه آدرس و کد پستی
درج نام و نام خانوادگی ( در صورت داشتن پسوند نام خانوادگی آن را وارد کنید)
درج نوع فعالیت (دقت داشته باشید که در این قسمت نوع فعالیت خود رو ذکر کنید و نه نام برند و یا شرکت).

اخبار مرتبط
مطابق ‌ماده ۶۴ قانون کار مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاده از مزد و احتساب چهار روز جمعه، جمعاً یک ماه است. سایر روزهای تعطیل جزء ایام مرخصی محسوب نخواهد شد. برای کار کمتر از یک سال، مرخصی مزبور به‌نسبت مدت کار انجام‌یافته محاسبه می‌شود..
امضا الکترونیک همانند امضا عادی (سنتی) اما در محیط دیجیتال است. امضا الکترونیک پذیرش شخص را در مورد محتوا پیام یا سند مشخص می‌کند، دقیقا مشابه امضا دستی یک سند است. از سال 1391 امضا الکترونیک در راستای کاهش جعل اسناد، تاثیر در صرفه جویی اسناد و مدارک کاغذی و ایجاد امکان امضا برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مکان‌های جغرافیایی متفاوت و … معرفی و تاکنون بسیاری از شرکت‌ها در نامه‌های اتوماسیون و قراردادهای شرکت، فروشگاه‌های خرده فروشی در تایید تحویل اجناس و … از آن استفاده می‌کنند.
«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه ۲۳ خرداد نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در حضور خبرنگاران از ارائه ۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای دنبال کردن اخبار مربوط به انتخابات خبر داد.
بنابراین، از ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ثبت درخواست عملیات‌های فوق، در درگاه ملی مجوزها فعال می‌شود و تمامی متقاضیان می‌توانند تمدید، اصلاح و یا توسعه مرتبط با مجوز خود را فقط از طریق درگاه ملی مجوزها انجام دهند.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها