پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

واکنش بانک مرکزی به شایعه هک شدن یک بانک

25 مرداد 1403
واکنش بانک مرکزی به شایعه هک شدن یک بانک

بانک مرکزی شایعه‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند را در راستای جلوگیری از ریزش دلار عنوان کرد و تاکید کرد که هیچ سامانه بانکی هک نشده است.

به گزارش بانک اول،بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد همزمان با تداوم روند نزولی نرخ دلار غیررسمی در روز‌های گذشته، رسانه‌های معاند با انتشار اخبار جعلی سعی در برهم زدن آرامش ذهنی جامعه دارند.

یکی از رسانه‌های معاند ساعاتی قبل با انتشار خبری جعلی و نامفهوم بدون عنوان نام سامانه و یا جزئیات دیگر از هک شدن سامانه اصلی بانک مرکزی و چند بانک دیگر خبر داده است.

این در حالیست که هیچگونه خبری مبنی بر هک شدن سامانه‌های بانکی حقیقت ندارد و چنین اخباری تنها شایعه‌سازی برای جلوگیری از ریزش دلار در بازار غیررسمی است.

در معاملات امروز بازار غیررسمی ارز، نرخ دلار با روند نزولی وارد کانال ۵۹ هزار تومانی شده و در میانه این کانال تثبیت شد. رسانه‌های معاند سعی دارند با انتشار اخبار جعلی و ساختگی از روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط
مالیات در کشور‌های مختلف، انواع متفاوتی دارد و به‌ صورت‌های متنوعی پرداخت می‌شود. اما در کشور ایران بر اساس قوانین مالیاتی، مالیات‌ها به دو دسته مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها نیز خود به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که در جدول زیر قابل مشاهده است:
تعداد صدمیلیونرها، در سراسر جهان افزایش یافته و رشد سریع آنان در ایالات‌متحده و چین ثبت شده است.
خانوار ایرانی پارسال، به طور متوسط ماهی ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد داشته است. مرکز آمار میانگین هزینه ماهیانه خانوار ایرانی را ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گزارش کرده و می‌گوید در ازای رشد ۵۴ درصدی درآمد، هزینه‌ها ۵۱ درصد بالا رفته است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت سه شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها