شنبه, 7 مهر 1403 2024,September

آغاز واریزی جدید برای بازنشستگان بالای ۷۸ سال

05 مهر 1403
آغاز واریزی جدید برای بازنشستگان بالای ۷۸ سال

رئیس اداره رفاه صندوق بازنشستگی فولاد از واریز وام ضروری بانک رفاه به متقاضیان بالای ۷۸ سال خبر داد.

به گزارش بانک اول  الماسی گفت: با توجه به محدودیت‌های قانونی بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان بالای ۷۰ سال، ضمن تشکر از صبر و شکیبایی بازنشستگان محترم و تقدیر از همراهی مدیران بانک رفاه، برای ۱۳۰۰ نفر بازنشسته بالای ۷۸ سال که حساب حقوقی ایشان نزد بانک رفاه است مبلغ ۲۰ میلیون تومان واریز شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و تخصیص سهمیه برای پرداخت مرحله دهم و یازدهم وام ضروری به تعداد ۳۲۰۰ نفر از بازنشستگان معزز در صف انتظار بانک رفاه آغاز شده و به زودی پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
فرادی که حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، می‌توانند بازنشسته شوند. افرادی که به حداقل سن بازنشستگی نرسیده‌اند، در صورتی که ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، می‌توانند بازنشسته شوند. افرادی که ۳۵ سال سابقه مفید دارند، بدون در نظر گرفتن سن می‌توانند بازنشسته شوند. زنان کارگر با ۲۰ سال سابقه می‌توانند در سن ۴۲ سالگی بازنشسته شوند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته اعلام کرد که طبق محاسبات، هر بازنشسته به طور متوسط باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را زیر شش تا هفت میلیون تومان می‌دانند.
گواهی کسر از حقوق، نامه‌ای است که از سوی نهاد بازنشستگی صادر می‌شود و نشان‌دهنده این است که فرد بازنشسته، مجاز به کسر مبلغی از حقوق خود برای پرداخت اقساط وام یا تسهیلات مالی است. این گواهی معمولاً به بانک‌ها و مؤسسات مالی ارائه می‌شود تا در صورت عدم پرداخت اقساط، بانک بتواند از حقوق بازنشستگی فرد مبلغ را کسر کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: