یکشنبه, 15 مهر 1403 2024,October

توضیحات سازمان هواپیمایی درباره نحوه استرداد بلیت پروازهای لغو شده

15 مهر 1403
توضیحات سازمان هواپیمایی درباره نحوه استرداد بلیت پروازهای لغو شده

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، مسافرانی که در پروازهای لغو شده هفته گذشته نتوانسته اند مبالغ خود را بدون کسر جریمه استرداد کنند در اولویت دریافت بلیت پروازهای داخلی قرار دارند.

به گزارش بانک اول  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافرانی که در پروازهای لغو شده هفته گذشته نتوانسته اند مبالغ خود را بدون کسر جریمه استرداد کنند در اولویت دریافت بلیت در پروازهای داخلی هستند، گفت: تمامی شرکت های هواپیمایی موظف هستند بدون هیچ هزینه ای مبالغ بلیت را کامل به مسافران بازگردانند

جعفر یازرلو ادامه داد: بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز با اولویت بندی مسافر(سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار/...) بدون دریافت هزینه رزرو مجدد صورت گرفته و بلیت جدید صادر شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: وجه بلیت هایی که در تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۰ یا قبل از آن صادر شده اند و زمان پرواز تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ است چنانچه در شرایط حاضر مسافر به هردلیلی قصد انصراف از انجام سفر را داشته باشد، باید مطابق شرایط (Involuntary) بدون کسر جریمه، استرداد شود.

وی ادامه داد: تمامی شرکت های هواپیمایی باید شرایط فوق را به طریق موثر به اطلاع تمام نمایندگی های مجاز فروش بلیت خود و همچنین مسافران رسانده باشند در غیر این صورت با مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد می شود.

اخبار مرتبط
از آنجا که درآمدزایی دارندگان این دستگاه‌های خودپرداز از محل تراکنش‌هایی است که انجام می‌شود، ممکن است بعضی از آنها برای کسب سود و درآمد بیشتر دست به کارهای عجیب و غریبی بزنند. مثلا با افتتاح چند حساب و گرفتن کارت‌های بانکی مختلف و حتی استخدام افرادی در طول روز نسبت به انجام تراکنش‌های مختلف با خودپردازهای خود اقدام می‌کنند.
به منظور پیشگیری از تشخیص جعل مدارک در آینده از روش یادگیری ماشین استفاده می‌شود. دولت‌ها و صاحبان مشاغل هم مایل هستند تا از این روش برای جلوگیری از پیشامدهای ناخوشایند استفاده کنند. چون که افراد سودجو مایل هستند تا از روش‌های جدیدی برای جعل هویت استفاده نمایند. برای مثال، صرافی‌های دیجیتال، کارگزاری‌ها، بانک‌ها و سیستم‌های امنیتی پیشرفته به امنیت بالا جهت جلوگیری از جعل مدارک نیاز دارند.
سقف سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در سراسر کشور (به‌جز استان‌های مرزی) که تا پیش از این ۶۰ لیتر در هر نوبت بود، تغییر کرد
سازمان ملی سنجش اعلام کرد؛ آزمون تعیین سطح مأموران مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور - سال ۱۴۰۳ در صبح روز جمعه به تاریخ ۲۰/۰۷/۱۴۰۳ در ۳۱ مرکز استان برگزار می ‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها