جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه / آیا لیست مشمولان تغییر می‌کند؟

24 خرداد 1401
زمان واریز یارانه معیشتی دی ماه / آیا لیست مشمولان تغییر می‌کند؟

به گزارش بانک اول، از چهار مرحله واریز یارانه معیشتی کرونا، مرحله اول آن در روز ۲۸ آذر واریز شد و سه نوبت دیگر باید در ماه‌های دی، بهمن و اسفند واریز شود.

تنها چهار روز تا پایان دی ماه باقیمانده اما هنوز یارانه کرونای این ماه واریز نشده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که یارانه کرونای دی ماه تا میانه هفته آینده واریز شود.

حدود ۹ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و ۲۵ میلیون نفر دیگر مبلغ ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اولین نوبت یارانه کرونا در حالی در آذرماه واریز شد که افراد بسیاری از لیست واریز جا ماندند و مشمول این یارانه نشدند. آنگونه که دولت اعلام کرده قرار بود این یارانه به افرادی تعلق بگیرد که وام مرحله دوم کرونا را دریافت کرده‌اند، حقوق ثابت و بیمه ندارند.

اما بعد از واریز این یارانه، بسیاری از افرادی که شرایط بالا را داشتند اعلام کردند هیچ واریزی نداشته‌اند. در مقابل برخی از افراد حقوق‌بگیر و یا بازنشستگان مشمول این یارانه شده‌اند.

این مساله سبب شد که دولت به خطای شناسایی خود اعتراف کند و لیست یارانه‌بگیران را تکمیل کند و یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را برای افراد جدید وازیز کند.

حال باید دید آیا واریز دومین مرحله از یارانه ۱۰۰ هزار تومانی، باز هم با اعتراض مردم مواجه می‌شود یا اینکه دولت لیست خود را تکمیل و تصحیح کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد که این ماه هم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی شامل افرادی شود که آذرماه هم یارانه گرفتند و معترضان همچنان بدون نصیب بمانند. به عبارتی از شواهد امر پیداست که لیست واریزی‌ها تغییری نکرده است.

به خصوص که چندی پیش هم سخنگوی دولت در جواب اعتراض مردم گفت: خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد احمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام بنده مستاجرم چون بچه کوچیک دارم و مهدا تعطیلن خانومم خونه نشین شده از بچه نگهداری میکنه خودم 1800حقوق دارم بیمم نیستم و مستاجرم هستم بعد کارم.با موتور کارمیکنم خرجم نمیرسه چرا معیشتی کورونا برامون واریز نشده

یوسف نجفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این انصاف نیست من یه مستاجرم بادوتا فرزند یارانمون پول یه بسته پوشاک نمیشه ازاینطرف هم یارانه یکصدهزارتومانی رو به ما نمیدن ولی کسایی هست که میلیاردرن ولی بهشون ۱۲۰ تومان واریزمیکنن این مسئولین مگه چیکار میکنن به اینا برسن

راضیه اسکندری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

والا ب ما نه اون وام دوم یک میلیونی رو دادن ونه این صدهزارتومان آذر ماه رو من ۱۳ ساله متاهلم و مستاجر نه خونه دارم نه ماشین ونه حتی ی دوچرخه یاموتور که باهاش بریم سرکار. کارگرم وحتی بیمه کارگری هم ندارم نمیدونم چرا ب من تعلق نگرفته اینم مثل یارانه ی معیشتی معلوم نیست ب ماها نمیدین ب کیا میدین

ناشناس alrzazanganh@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دیشب بایدواریزمیکردندیارانه صدهزار تومانی

یوسف
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من واقعا موندم که بنده توی ۱ ماه وضعیت مالیم اینقدر خوب شده که واریز ما قطع شده و بعضیها رو میشناسم ماشین و خونه دارن واسه اونها واریز شده برای واریزی اونهایی که دستشون تنگه بهتره بجای وزارت کار از وزارت اطلاعات استفاده کنن که بهتر میدونن وضعیت مردم و وزارت کار الکی پول میریزه به حساب کسایی که دارن میترسم واسه وزرا هم ریخته باشن

اسماعیل اسماعل
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. با 5 فرزند بدون یک تومان حقوق وهیچ گونه بیمه ای توای سرزمین همسر مریض وزندگی داغون ای یارنه ها را به کی هامیدهید،،، اگر از حساب های بانکی مردم فهمیدن که پولدار هستند یا بی پول در ماه که چند تیکه لوازم خانه ام را فروختم وپولش به حسابم امده که بابا چقدر شما بدبخت هستید که ازواریزی پول فروش قالی دست دوم و اجاق گاز ووو دست دوم فهمیدی که پولدارم. ن ماشین، ن متور، ن سهام عدالت ن ،،،، ندارم بیکار نه شغل ن راهی برای دراوردن ی لقمه نان پس روی چه حسابی شمای مسئول، حق ناس مردم داری تصمیم میگیری نامردها، الان زن وبچه های من وعده زیادی تو ای کشور روزی یک وعده نان به بدبختی گیر میارن بخورند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات