جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و سردرگمی مردم

24 خرداد 1401
حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و سردرگمی مردم

به گزارش بانک اول،حدود یک هفته از اجرای طرح حذف دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی در مراکز درمانی و بیمارستانی می‌گذرد و بیمه شدگان این سازمان هر روز با چالش‌ها و مشکلات بیشتری روبرو شده‌اند به طوری که بسیاری از مراکز درمانی و داروخانه‌ها در مناطق مختلف با نصب از " ارائه خدمات بدون دفترچه بیمه معذوریم" به گونه‌ای مخالفت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

همچنین بسیاری از درمانگاه‌ها نیز طی یک هفته گذشته اقدام به پذیرش بیماران به صورت آزاد کرده‌اند و همین مسئله گلایه‌های بیمه شدگان را در پی داشته است اما با همه این مشکلات مسئولان تأمین اجتماعی اذعان می‌کنند که همه چی آرام و تحت کنترل است.

 

گلایه بیمه شدگان از اجرای این طرح به جایی رسیده است که پیگیری آنها از طریق سامانه 1420 نیز به در بسته خورده است و کسی در این بخش نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات باز کند اما بازهم مسئولان تأمین اجتماعی اذعان می‌کنند که مشکلی در فرایند طرح وجود ندارد.

مصصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه تمامی اجزای نظام درمانی کشور براساس ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه و بند ز تبصره 17 قانون بودجه سال جاری کشور مکلف به استقرار نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی هستند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با مراکز درمانی طرف قرارداد صدور دفترچه‌های جدید را متوقف کرده است اما دفترچه‌های موجود در دست مردم معتبر است و امکان استفاده از سرنسخه پزشکان نیز وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی تعهدات قانونی را درباره این نسخه‌ها قبول می‌کند.

سالاری با تأکید بر اجرای این برنامه، عنوان کرد: توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تکلیف قانونی است که با همکاری خوب مراکز درمانی طرف قرارداد درحال انجام است.در کنار اجرای طرح توقف صدور دفترچه‌ها، هزینه درمان بیمه شدگان شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی در مراکز دولتی به طور کامل پرداخت می‌شود.

وی مدیریت هزینه‌های درمان و برقراری عدالت را تنها از طریق به‌کارگیری سامانه نسخه الکترونیک قابل انجام دانست و گفت: این کار بزرگ با همکاری جامعه درمانی کشور و به‌ویژه وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتظار کمک و همراهی از تمامی دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور را داریم.

در هر صورت طرح اشاره شده با گذشت یک هفته با مشکلات بسیاری روبرو است و قطعاً مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از آن بی خبر نیستند و اگر بخواهند این طرح ملی موفق شود باید مشکلات را برطرف کنند. مشکلاتی این روزها گریبانگیر بیمه شدگان شده است./تسنیم

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات