جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات طرح یارانه دستمزد فارغ التحصیلان

24 خرداد 1401
جزییات طرح یارانه دستمزد فارغ التحصیلان

به گزارش بانک اول یارانه دستمزد نوعی کمک برای افزایش اشتغال است که در بین انواع سوبسیدهای دولتی کمتر از آن شنیده ایم. بر اساس تعریفی که تسنیم از این سوبسید ارائه داده یارانه دستمزد، مبلغی است که توسط دولت به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

جزئیات پرداخت یارانه دستمزد

منابع این طرح نیز از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود. نکته مهم این که در سالجاری حداقل دستمزد با افزایش ۳۹ درصدی مواجه شده و در نتیجه مبلغ یارانه دستمزد برای نیروهای کار جذب شده در سال جاری نیز افزایش یافته است.

گزارش ها مبلغ این یارانه را به صورت شفاف اعلام نکرده اند اما با توجه به حداقل مزد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ مبلغ یارانه دستمزد حدود ۸۰۰ هزار تومان ماهانه برآورد می شود.

 

شایان ذکر است کارفرمایان ۳۰ درصد یارانه‌دستمزد دریافت و مابقی را خود تقبل می کنند و نیروهای جذب شده در یارانه دستمزد حداقل حقوق را دریافت می کنند.

مطابق آمار ارائه شده از سوی وزارت کارحدود ۳۴هزار و ۳۰۸ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و حدود ۲۷هزار و ۷۰۲ نفر تعداد جذب شدگان جوینده کار است که قرارداد منعقد کرده و حدود ۶هزار و ۵۵کارفرما در این طرح نیز ثبت نام کرده اند.

بر اساس آمار استان ها خوزستان ، مازندران، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی, هرمزگان, اردبیل, چهارمحال و بختیاری, کهگیلویه و بویراحمد, خراسان جنوبی, گلستان, سیستان و بلوچستان,بوشهر,ایلام,کردستان و خراسان شمالی از جمله استان هایی هستندکه جویندگان کار در آنها قرارداد منعقد کرده اند.

متقاضیان یارانه‌مذکور با ثبت نام در سامانه  https://pyd.mcls.gov.ir و طی کردن مراحل ، در فرآیند دریافت آن قرار می گیرند.

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها