شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

سرمایه گذاران کدام بازارها بیشترین ضرر را کردند؟

24 خرداد 1401
سرمایه گذاران کدام بازارها بیشترین ضرر را کردند؟

به گزارش بانک اول طلا در این هفته با ۳۲ هزار تومان کاهش قیمت برای هر گرم، افت ۲٫۷ درصدی را ثبت کرد.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلای ۱۸ عیار در پیش از شروع این هفته یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان بود و در پایان روز کاری پنجشنبه معامله هر گرم طلا را به قیمت یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان خرید و فروش کردند.

سکه

سکه امامی نیز هم‌پا با طلا افت قیمت داشت و ۲٫۵ درصد افت کرد.

قیمت سکه امامی در صبح روز شنبه و پیش از آغاز به کار بازار ۱۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان بود، اما تا پایان هفته ۳۰۶ هزار تومان افت را تجربه کرد. براساس آخرین معاملات روز پنجشنبه قیمت هر عدد سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان است.

بورس

شاخص کل بورس که در پایان هفته قبل روی سطح یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحدی قرار داشت در این هفته ۳۸ هزار واحد پایین آمد.

طبق آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس در این هفته ۲٫۵ درصد افت کرده و با ایستادن روی سطح یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحدی به کار خود در هفته چهارم پایان داده است.

دلار

شاخص بازار ارز نیز در این هفته افت کرد اما کمتر از سه بازار دیگر.

صرافی ملی آخرین قیمت دلار را در هفته سوم شهریور ۲۷ هزار و ۸۲۷ تومان اعلام کرد. در این هفته با کاهش ۳۷۷ تومانی معادل ۱٫۳ درصد افت ارزش داشت.

آخرین نرخ دلار در پایان ساعات کاری پنجشنبه ۲۷ هزار و ۴۵۰ تومان بود.

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها