جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی شهریور 1400 + مبلغ واریزی

24 خرداد 1401
زمان واریز مستمری مددجویان بهزیستی شهریور 1400 + مبلغ واریزی

به گزارش بانک اول ساعت 24 چهارشنبه 31 شهریور 1400 زمان واریز مستمری  بهزیستی خواهد بود و این مستمری به حساب بانک رفاه ثبت شده در بهزیستی واریز می رسد. طی ماه های گذشته تاخیر در پرداخت مستمری مددجویان گلایه آنها را به دنبال داشته است. میزان مستمری برای خانواده یک نفره 350 هزار تومان و برای خانواده 5 نفره و بیشتر یکی میلیون و 100 هزار تومان است.

 

زمان واریز مستمری بهزیستی + مبلغ

مستمری مددجویان بهزیستی چهارشنبه این هفته واریز خواهد شد. میزان این مستمری بر اساس اعداد اعضای خانواده متفاوت است و به قرار زیر است:

یک نفره 3500000 R

دو نفره 5000000 R

سه نفره 7000000 R

چهارنفره 9000000 R

پنج نفره 11000000 R

 

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

امسال مستمری مددجویان بهزستی تا 70 درصد افزایش یافته است. اوایل اردیبهشت ماه بود که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش متوسط 70 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد. در این بین امروز مدیرکل بهزیستی فارس گفته: با ابلاغ نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای بهبود معیشت مردم افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ در اولویت اجرا قرار گرفت. اولویت پرداخت مستمری بهزیستی با مددجویان سرپرست خانوار و افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید است و گفته شده با اعمال افزایش 70 درصدی اعمال شده مستمری خانوارهای تک نفره به 350 هزار تومان، خانواده دو نفره 500 هزار تومان، خانواده 4 نفره 900 هزار تومان و خانواده 5 نفره و بیشتر به یک میلیون و 100 هزار تومان خواهد رسید. مستمری مدد جویان تحت پوشش بهزیستی معلولان و ناشنوایان سرپرستان خانوار واریز می شود.

 

افزایش ۷ تا ۱۱ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.دکتر قبادی دانا با اشاره به ماده۷۹ قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال های گذشته مستمری مددجویان افزایش هایی داشته است ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است.وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.

 

افزایش ۸ برابری مستمری مددجویان نسبت به سال ۹۲

رییس سازمان بهزیستی گفت: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها