جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز ثبت نام مسکن حمایتی از امروز 28 مهر + لینک ثبت نام

24 خرداد 1401
آغاز ثبت نام مسکن حمایتی از امروز 28 مهر + لینک ثبت نام

به گزارش بانک اول و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید برای ثبت‌ نام به نشانی http://saman.mrud.ir مراجعه کنند ( این آدرس از ظهر چهارشنبه ۲۸ مهر ماه فعال خواهد شد )

 

 

گفتنی است؛ ثبت‌ نام متقاضیان در همه استان‌ها انجام می‌شود و از این نظر محدودیتی برای ثبت‌ نام افراد وجود ندارد اما مسکن حمایتی در شهرهایی ساخته و واگذار می‌شود که زمین مورد نیاز پروژه را تامین کرده‌اند.  این توضیح وزارت راه و شهرسازی است و احتمالا به این معنی است که امکان دارد همچون سال‌های گذشته و پروژه‌هایی مشابه مسکن ملی و مسکن مهر زمین در شهرهای مرکزی مانند تهران تامین نشده و متقاضیان باید برای مسکن حمایتی در شهرهای اقماری و حومه شهرهای مرکزی تقاضا بدهند. ضمن اینکه در مراحل اول مسکن حمایتی به متقاضیانی تحویل داده می‌شود که زمین برای ساخت عرضه کرده باشند.

 

شرایط ثبت نام مسکن حمایتی چیست؟

شرایط ثبت‌ نام همان شرایط تقاضا برای مسکن ملی است. در واقع متقاضیان باید چهار شرط داشته باشند. داشتن فرم سبز ج، نداشتن مالکیت خصوصی ملک، تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است./اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط
این مصوبه برای تعیین سقف اجاره و نظارت در این زمینه در اختیار خوبی به دولت می‌دهد. البته کاهش نرخ تورم تولید مسکن را سال گذشته شاهد بودیم و امیدواریم شاهد افزایش نرخ اجاره مانند سال گذشته نباشیم. نظارت گسترده بر بنگاه‌های املاک، مالیات بر خانه‌های خالی، سامانه رایگان خودنویس و هم‌چنین افزایش عرضه زمین و افزایش ساخت مسکن از جمله اقدامات ما در این زمینه است.
بازارهای مسکن و اجاره باید منتظر تحول بزرگی که حوزه آگهی باشند؛ اگر مسئولان وزارت راه و شهرسازی روی حرفشان بمانند، از یک هفته دیگر با حذف آگهی‌های دروغی و مشقی و تکراری از سکوهای اینترنتی، بساط قیمت سازی برای آشفته کردن بازار مسکن جمع خواهد شد.
تورم مسکن خصوصا از سال ۹۸ به این‌سو از نرخ میانگین تورم در کشور جلوتر بوده است و هر سال بیش از نرخ تورم به نرخ اجاره‌ها افزوده شده است. اما پیگیری اخبار اقتصادی نشان می‌دهد سرعت تورم در سال گذشته گرفته شده و احتمالا در سال جدید هم این روند ادامه پیدا می‌کند.
ابوالفضل نوروزی با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور،‌ اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند. وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها