جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

واریزی جدید به حساب بازنشستگان | جیب این بازنشسته ها پر پول شد

24 خرداد 1401
واریزی جدید به حساب بازنشستگان | جیب این بازنشسته ها پر پول شد

به گزارش بانک اول علی خدامی گفت: نخستین نوبت از مرحله اول وام ضروری به مبلغ ۱۲ میلیون تومان که آبان ۱۴۰۰ ثبت نام اینترنتی آن انجام شد، روز گذشته به حساب ۲۳ هزار و ۸۴۷ نفر از مشمولان واریز شد.

 

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه بوده که آبان امسال ثبت نام اینترنتی آن در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و نتایج آن نیز از ششم دی ماه در همین درگاه اعلام شد.

 

خدامی گفت: در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدان شرایط اعلام شدند که قرار است در قالب ۷ نوبت وام آنها پرداخت شود./مهر

این بازنشسته ها پولدار شدند

وام7 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

 در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸هزار و ۵۰۰نفر از واجدین شرایط اعلام شد که قرار است در قالب هفت نوبت وام آن‌ها پرداخت شود.بانک رفاه در طرحی جدید اقدام به پرداخت وام بازنشستگان با شرایط خاص کرده است. در این طرح مبلغ 100 میلیون به عنوان وام بازنشستگان مطرح شده است. وام بازنشستگان شرایط و ضوابط خاصی دارد. کامل ترین اطلاعات درباره نحوه ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان را باهم در می توانید بخوانید.وام بازنشستگان کمک به بسیاری از بازنشستگان می کند برای تامین هزینه ای درمان و غیره...

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

منابع خبری از واریز وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان کارگری خبر دادند.از قرار، با پیگیری‌های کانون عالی بازنشستگان، وام‌های هفت میلیون تومانی در حال واریز است و مشکل پرداخت تسهیلات برطرف شده است.

 

اعضای کانون بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: خوشبختانه موانع تسهیلات برطرف شده و واریز تسهیلات بازنشستگان کارگری در زمان‌های مقرر صورت خواهد گرفت.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) گفت: وام هفت میلیون تومانی توسط بانک رفاه به حساب بازنشستگان مشمول پرداخت شده است؛ خوشبختانه موانع پرداخت تسهیلات برطرف شده و بازنشستگانی که این ماه در نوبت وام قرار داشتند، توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم تمام موانع و سختی‌های پرداخت تسهیلات برطرف شود و بازنشستگان کارگری بتوانند به سرعت وام هفت میلیون تومانی را دریافت کنند. ما انتظار داریم بانک رفاه در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورد.

کدام بازنشستگان وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام و مراحل دشوار آن انتقاد دارند؛ آنها می‌گویند در حالیکه بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا بازنشستگان کارگری باید برای دریافت وام هفت میلیون تومانی هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند.

دهقان‌کیا درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

علی دهقان کیا گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

 

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

 

بازنشستگان در سال گذشته به نسبت شاغلان عیدی کمتری دریافت کردند. شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر3 ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند ولی به بازنشستگان فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: درحال‌حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
فرهنگ شریف
ارسال شده در : شنبه 28 آبان 1401

مگربا ۷ میلیون یا ۱۰ میلیون بازنشسته پولدار میشه ،یا شما خودتان پول ندیده اید یا ازقصد توهین میکنید،براتون متاسفم

حمید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آیا وام بعث پولدار شدن میشه ؟چرا این کاررا میکنید متاسفم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها