جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چطور کارت هدیه از بانک بگیریم؟

07 مهر 1401
چطور کارت هدیه از بانک بگیریم؟

به گزارش بانک اول این کارت در واقع یک کارت اعتباری با انقضای مشخص است که شما می‌توانید با مراجعه به بانک و پرداخت مبلغ مورد نظرتان، تا هر میزان که دلخواهتان است این کارت را شارژ کنید و آن را تحویل بگیرید.

شخص گیرنده، می‌تواند هم با مراجعه به دستگاه‌های ای‌تی‌ام به صورت نقدی مبلغ داخل کارت را دریافت کند و هم می‌تواند موقع خرید از فروشگاه‌‌ها، به جای کشیدن عابربانک خود روی دستگاه کارت‌خوان، از کارت هدیه بانکی خود استفاده کند.

بعد از آشنایی با ماهیت کارت هدیه، نوبت به آشنایی با شرایط مورد نیاز برای تحویل این کارت از بانک می‌رسد.

فرآیند صدور و دریافت کارت هدیه بانکی چیست؟

شرایط صدور و دریافت کارت هدیه، به شرح زیر است:

  • اولین مرحله برای صدور و دریافت این کارت، مراجعه به بانکی است که در آن قبلا افتتاح حساب کرده‌اید؛
  • موقع مراجعه به بانک برای درخواست صدور کارت، حتما مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید؛
  • یکی دیگر از مراحل، این است که شما به صورت نقدی و یا به صورت واریز به حساب، مبلغی دقیقا معادل کارت هدیه بانکی به بانک پرداخت کنید؛
  • در این مرحله بانک از شما در خصوص قانون تعهد و مبارزه با پولشویی، تعهد می‌گیرد؛
  • یکی دیگر از نکات مهم، این است که شما به عنوان فرد درخواست دهنده، در پرونده مالی خود، سابقه چک برگشتی نداشته باشد؛

مزایای دادن این کارت به عنوان هدیه به دیگران چیست؟

۳ مزیت دادن کارت هدیه بانکی به دیگران

احتمالا در ذهن خودتان می‌گویید دلیل این حجم از حذابیت‌ کارت‌های هدیه چیست که اکثر افراد تمایل به دادن این نوع از کادو به اطرافیان خود دارند؟ ما در این بخش در مورد ۳ مزیت آن صحبت کرده‌ایم.

  • اولین مزیتی که دادن کارت هدیه بانکی به عنوان کادو دارد، شکل ظاهری قشنگ‌تر و جذابیت بالاتر نسبت به دادن وجه نقد برای کادو است؛
  • این کارت به راحتی قابلیت خرج کردن دارد و شخص گیرنده می‌تواند در هر فروشگاهی از آن استفاده کند و هزینه خرید خود را از این کارت بکشد؛
  • سومین مزیت کارت هدیه بانکی، این است که شما می‌توانید به متصدی بانک بگویید هر جمله‌ای که مدنظرتان است، به عنوان تبریک روی کارت بنویسد و این مورد خود یکی از دلایل جذابیت کارت هدیه است؛

در راستای صدور کارت هدیه بانکی و دریافت آن، چند نکته مهم وجود دارد که لازم است آن‌‌ها را بشناسید و به این نکته‌ها توجه کنید.

۵ نکته مهم درباره کارت هدیه بانکی

برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با هر موضوعی، بهتر است با نکات مهم و کاربردی در آن زمینه آشنا شوید. مسئله دریافت و صدور کارت هدیه بانکی هم، از این قضیه مستثنی نیست.

پس توجه شما را به ۵ نکته در این زمینه جلب می‌کنیم؛ این نکات را با دقت بخوانید تا بتوانید به راحتی برای صدور و دریافت این کارت اقدام کنید.

  • اشخاصی که به حکم قضایی و بنابر دلایلی حق افتتاح حساب در بانک را ندارند، نمی‌توانند این کارت را دریافت کنند؛
  • حداکثر انقضای این کارت بانکی، یک سال است که درج این تاریخ روی کارت هدیه بانکی الزامی است؛
  • اگر شما فاقد شماره ملی باشید، نمی‌توانید این کارت را از بانک تحویل بگیرید؛
  • مسئولیت هرگونه تخلف و سوءاستفاده از این کارت بانکی، به عهده مشتری یعنی شخص دریافت‌کننده کارت از بانک، است؛
  • صدور این کارت بانکی در قبال برداشت از حساب مشتری و یا دریافت وجه نقد معادل آن مجاز است

سوالات متداول درباره کارت هدیه

برای دریافت کارت هدیه بانکی، فقط باید به صورت حضوری به بانک مراجعه کرد؟

خیر، برخی از بانک‌ها امکان صدور و دریافت این کارت را به صورت اینترنتی فراهم کرده‌اند؛ به طور مثال شما می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک ملت جهت دریافت کارت هدیه بانکی، اقدام کنید.

آیا می‌توان از طریق کارت هدیه بانکی، عملیات انتقال وجه را انجام داد؟

خیر؛ شما می‌توانید پرداخت قبوض خود را با این کارت انجام دهید اما عملیات انتقال وجه تنها از طریق دستگاه عابر بانک امکان‌پذیر است. البته این انتقال وجه از طریق دستگاه عابر بانک، یک سقف روزانه مشخص دارد.

مدت زمان استفاده از کارت هدیه چقدر است؟

مدت زمان انقضای این کارت‌ها از یک سال تا دو سال متغیر ست.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات