جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

09 مهر 1401
 همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

به گزارش بانک اول حقوق بازنشستگان در انتظار پرداخت معوقات است که هنوز پرداخت نشده است.

 معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی کشور باید به‌عنوان خط مقدم مطالبه‌گری بازنشستگان، بحث متناسب‌سازی را مورد پیگیری قرار دهد، اما تاکنون نه پاسخی در این زمینه گفته و نه زمان‌بندی مشخصی درباره پرداخت و نحوه پرداخت آن اعلام شده است.

باقی‌مانده ۲۵درصد از متناسب‌سازی حقوقی سال ۱۴۰۰ که هنوز پرداخت نشده، از جمله مطالبات بازنشستگان است که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

در این خصوص حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفته است؛ اجرای متناسب‌سازی باقی‌مانده از ابتدای سال ۱۴۰۰ یک حق مبتنی بر متن صریح قانون است.

صادقی با اشاره به اینکه متناسب‌سازی باقی‌مانده بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ محاسبه شود، متذکر شده؛ در احکام حقوقی کسانی که محق هستند، باید متناسب‌سازی گنجانده شوند. ضمن اینکه ما خواهان معوقات ۲۸درصد حقوق افزایش نیافته ناشی از تاخیر دولت در پذیرش افزایش حقوق ۳۸درصد بازنشستگان سایر سطوح دریافت مستمری هستیم و این معوقات شامل ۵ ماه مابه‌التفاوت پرداخت نشده ۲۸درصد است، باید مدیران سازمان تامین اجتماعی مشخص کنند به چه نحوی (یک جا یا به مرور در فیش حقوقی هر ماه) واریز خواهد شد؟

بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان سال ۲۵درصد متناسب‌سازی باقی‌مانده از سال گذشته نیز اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال به حساب بازنشستگان واریز شود.

در همین رابطه علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفته است؛ ما در زمینه تاخیر در پرداخت معوقات افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین بحث افزایش مطابق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن کارگران نیز پیگیری لازم را از دولت انجام خواهیم داد و در این زمینه مردم اطمینان خاطر را داشته باشند.

ایلنا

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات