پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

با انجام این کار های ساده مغز شما هیچگاه پیر نخواهد شد

24 خرداد 1401
با انجام این کار های ساده مغز شما هیچگاه پیر نخواهد شد

به گزارش بانک اول همه افراد تمایل دارند تا همینطور که سنشان بالا می رود مغزشان همچنان تند و تیز بماند و متاسفانه این به طور معمول امکان پذیر نیست اما شما می توانید با انجام بعضی از کارهای بسیار ساده این امکان را فراهم کنید.

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته اید چیز را حفظ کنید و یا به یاد بیاورید اما به خوبی گذشته و دوران جوانی نتوانسته اید. دلیل این موضوع افزایش سن مغز می باشد.

دانشمندان معتقدند که می توان با فعال نگه داشتن مغز از پیر شدن و کند شدن آن جلو گیری کرد. همچنین دانشمندان طی تحقیقات جدیدی متوجه شده اند که یک مغز آرام می تواند عمر طولانی تری به شما بدهد.

مغز پر مصرف ترین بخش بدن ما می باشد و حدود یک سوم از کل انرژی بدن را مصرف می کند. در کنار این مغز نیاز به آرامش و استراحت دارد.

 در دنیای امروزه که دنیایی بسیار سریع است آرامش مغز بسیار مهم است. فعالیت هایی مانند خواب کافی و مدیتیشن می توانند کمک بسیاری به این موضوع بکنند.

 

در ادامه شش کار را به شما خواهیم گفت که با انجام آن ها می توانید مغز خود را آرام کرده و عمری طولانی برای مغزتان و خودتان به دست بیاورید.

1. به بدن خود فکر کرده و از آن آگاه باشید.

2. به پیرامونتان گوش فرا دهید.

3. روز خود را بر روی کاغذ بیاورید و بنویسید که می خواهید چگونه باشد.

4. به وعده های غذایی خود بیاندیشید.

5. پیش آز آنکه فرسوده شوید نشانه های آن را درک کنید.

6. مربیان خوب را پیدا کرده و از آن ها آموزش ببینید.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها