دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

سوال هایی که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در زمستان کمک می کند

24 خرداد 1401
سوال هایی که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در زمستان کمک می کند

سوال هایی که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن تان در زمستان کمک می کند


تقریبا دیگر همه ما می دانیم که قوی بودن سیستم ایمنی بدن یک امر بسیار مهم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و درمان بیماری های قدیمی است. در واقع سلامتی ما در گرو درست کار کردن و سالم بودن سیستم ایمنی بدن ما است. در نتیجه بسیار مهم است که شما در فصول سرد زمستان با مراقبت و تقویت سیستم ایمنی بدن تان از سلامت خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه سوال های شا درباره چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن پاسخ خواهیم داد.

 

برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن چه غذاهایی باید بخوریم؟

به طور کلی داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار مهم است. داشتن چند نوع غذای خاص در لیست غذایی شما می تواند این اطمینان را به شما بدهد که ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، پروتئین و چربی های سالم به میزان مناسبی به بدن شما می رسد و سطح التهاب را پایین نگه می دارد و از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند. این مواد غذایی شامل:

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی هستند

چربی های سالم، مانند چربی های موجود در روغن زیتون، آووکادو و ماهی قزل آلا

غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کلم ترش، کیمچی و کفیر

غذاهای سرشار از فیبر، از جمله غلات سبوس دار و حبوبات

گیاهان و ادویه ها مانند زردچوبه، فلفل سیاه، سیر و زنجبیل

آجیل و دانه ها، به ویژه گردو و دانه کتان

شکلات تلخ

چای سبز

 

از چه غذاهایی باید اجتناب کنیم؟

برخی غذاها ممکن است التهاب را در بدن شما افزایش دهند. سعی کنید از غذاهای زیر که باعث افزایش التهاب می شوند خودداری کنید:

غذاهای حاوی شکر اضافه شده ، غذای ناخواسته و فست فود

چربی های ترانس مصنوعی، که اغلب به غذاهای فرآوری شده و سرخ شده اضافه می شوند

کربوهیدرات های تصفیه شده، که در نان سفید، ماکارونی، شیرینی، کلوچه و کیک یافت می شود

گوشت فرآوری شده

 

آیا باید مکمل های غذایی مصرف کنیم؟

برخی مکمل ها ممکن است به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند. با این حال همانطور که از نام آن ها پیداست آن ها نباید جایگزین موادغذایی شوند بلکه در صورت کهولت سن و یا عدم جذب و ذخیزه سازی ویتامین ها شما باید از مکمل ها بهره مند شوید. برخی از افراد به ویژه افراد مسن ممکن است کمبود مواد مغذی مانند ویتامین C ، ویتامین D و روی داشته باشند و باید از مکمل ها بهره مند شوند.

 

چه مقدار خواب نیاز داریم؟

بزرگسالان تقریباً به 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. این از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال کمتر از 7 ساعت خوابیدن در هر شب به طور منظم ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. کمبود خواب باعث می شود سیستم ایمنی بدن مواد محافظتی مانند آنتی بادی ها و سیتوکین ها را تولید نکند.

اخبار مرتبط
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.
دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد؛ الکلی و غیرالکلی. بیماری کبد چرب، سلامتی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار داده است و یکی از علل اصلی نارسایی کبد به شمار می‌رود. بیماری کبد چرب غیرالکلی بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که چاق هستند، سبک زندگی غیرفعالی دارند و مقدار زیادی مواد غذایی فرآوری شده مصرف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها