ﺳﻪشنبه, 10 مهر 1403 2024,October

اطلاعیه سامانه نیما در خصوص هزینه‌های نقل و انتقالات و کارمزد

09 مهر 1403
اطلاعیه سامانه نیما در خصوص هزینه‌های نقل و انتقالات و کارمزد

سامانه نیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ یک مهر سال جاری برای تأمین ارز از سوی صرافی‌ها بابت کارمزد از محل خرید ارز از طریق این سامانه، گواهی ثبت آماری صادر نمی‌گردد.

به گزارش بانک اول سامانه نیما در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ برای تأمین ارز از سوی صرافی‌ها بابت هزینه‌های نقل و انتقال و تبدیلات وجوه ارزی (کارمزد) از محل خرید ارز از طریق سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)، گواهی ثبت آماری صادر نمی‌گردد و تأمین این هزینه‌ها صرفاً از طریق درج اطلاعات هزینه‌های مذکور در فیلد کارمزد ارزی سامانه مورد اشاره تا سقف مجاز بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی انجام می‌شود.

بدیهی است از تاریخ اجرا، مفاد اطلاعیه شماره ۰۲/۸۵۴۲۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ سامانه نظارت ارز (سنا) منسوخ خواهد گردید./مهر

اخبار مرتبط
وزیر کار با بیان اینکه ۸۵۰ هزار بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور داریم، گفت: تنها امتیازی که هم اکنون به این افراد داده می شود بازنشستگی پیش از موعد است ولی باید دستمزد آنها هم تغییر کند.
سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی راهور پایتخت درباره جریمه پلاک پوشانی توضیحاتی داد.
قیمت تمام‌شده هر کیلووات برق در حال حاضر 754تومان است و اگر مشترکان در رده پرمصرف‌ها و برق‌خواران قرار گیرند، هر کیلووات اضافه بر 2.5برابر الگوی تعیین‌شده، برای آنها 3770تومان حساب خواهد شد. بنابراین اگر مصرف اضافه به‌طور مثال 300کیلووات باشد، هزینه برق یک میلیون و 300هزارتومانی به آنها تحمیل می‌شود
با توجه به تاکیدهای ریاست جمهوری و وزیر اقتصاد به موضوع ناترازی بانک‌ها، به نظر می‌رسد که در دولت جدید نیازمند یک عزم جدید برای رسیدگی به موضع ناترازی شبکه بانکی کشور هستیم؛ چراکه بانک مرکزی نمی‌تواند به تنهایی در رسیدگی به ناترازی‌های ریشه‌دار در شبکه بانکی کشور موفق عمل کند و این امر نیازمند یک هماهنگی گسترده و عمیق در بخش های مدیریتی و سیاستگذار در اقتصاد کشور است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها