شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

دلار در سال٩٩ چقدر گران مى‌شود؟/ رونق بورس، سرمایه سایر بازارها را جذب کرد

24 خرداد 1401
دلار در سال٩٩ چقدر گران مى‌شود؟/ رونق بورس، سرمایه سایر بازارها را جذب کرد

به گزارش بانک اول حسن فروزان فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به نوسانات بازار ارز در سال٩٨ اظهار کرد: خوشبختانه طى سال گذشته به رغم اتفاقات مهم سیاسى و اقتصادى که رخ داد، همچون التهابات در منطقه و افزایش قیمت بنزین، نرخ ارز افزایش چندانى نداشت و به قیمت‌هایى که خیلى از مردم و حتى کارشناسان اقتصادى در سال٩٧ پیش‌بینى مى‌کردند نرسید.

او ادامه داد: به عقیده من رونق بازار سرمایه که در سال گذشته کاملا محسوس بود، باعث شد نقدینگى از سایر بازارها جدا و وارد بورس شود؛ از همین رو عدم سرمایه بالا در بازار ارز در کنار مدیریت صحیح بانک مرکزى، باعث شد در این سال شاهد جهش افسار گسیخته نرخ ارز مثل سال٩٧ نباشیم.

فروزان فرد درباره قیمت احتمالی دلار در سال٩٩ بیان کرد: با توجه به شرایط حال حاضر دنیا و ایران که ناشى از شیوع ویروس کروناست، پیش‌بینى اقتصاد کشور و بازارها دشوار و غیرقابل استناد است اما قبل از شیوع کرونا و با توجه به روند نرخ ارز در سال٩٨، پیش‌بینى ما این بود که قیمت دلار در سال٩٩ به بیش از ١٧هزار تومان نخواهد رسید.

این فعال بخش خصوصى گفت: در حال حاضر مهم‌ترین بازار در کشور به احاظ روند بازدهى، بازار سرمایه است؛ به این ترتیب تا زمانى که بورس رونق داشته باشد سایر بازارها مثل طلا، سکه و ارز تا حدودى قابل کنترل است و به نظر مى‌رسد این رونق بازار سرمایه تا نیمه اول امسال ادامه دار باشد؛ اما اگر بورس کنترل نشود شاهد جهش قیمت طلا و دلار در سال۹۹ خواهیم بود.

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها