جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

7 ماده غذایی خطرناک و کشنده که باید از خوردن آن ها دست بردارید

24 خرداد 1401
7 ماده غذایی خطرناک و کشنده که باید از خوردن آن ها دست بردارید

7 ماده غذایی خطرناک و کشنده که باید از خوردن آن ها دست بردارید


به گزارش بانک اول شاید بنظر برسد که بسیاری از خوراکی های خوشمزه در جهان برای سلامتی ضرر دارند و پزشکان توصیه می کنند که از خوردن آن ها دوری کنید. متاسفانه باید بگوییم که همین طور است و 7 خوراکی خوشمزه ای که برخلاف تصورتان بسیار خطرناک و کشنده هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. برنج مانده:در صورتی که برنج پخته را شب هنگام در دمای اتاق نگهداری کنید باکتری‌ای به نام باسیلوس سرئوس در آن رشد می‌کند. این باکتری مواد سمی‌ای تولید می‌کند که باعث گرفتگی عضلات و اسهال و تهوع شدید در افراد می‌شود. هرچه برنج پخته شده بیشتر در دمای اتاق نگهداری شود احتمال بیشتری وجود دارد که با خوردن آن دچار بروز مسمومیت‌های شدید شوید.

 
برنج
برنج

2. نمک:مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون، مشکلات حاد کلیه، تیروئید، کبد و بسیاری از بیماری‌ها و عوارض دیگر می‌شود.

3. تزئینات روی کیک:قندی که در یک تکه کوچک از این مواد وجود دارد چهار برابر بیشتر از قندی است که در یک پیراشکی یافت می‌شود. پس از خودرن این مواد قند و کلسترول خون به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

4. بادام تلخ: خوردن حتی مقدار کمی بادام تلخ می‌تواند باعث بروز خطر جدی، مخصوصا برای کودکان شود. این بادام‌ها بر خلاف بادام‌های شیرین حاوی مقادیری سیانید هستند.

بادام
بادام

5. خوراکی هایی با رنگ مصنوعی:رنگ‌های آبی موجود در شکلات‌ها و نوشیدنی‌ها باعث ایجاد تومور مغزی، رنگ‌های سبز باعث تومور مثانه، رنگ‌های قرمز باعث سرطان لنفوسیت و تیروئید و رنگ‌های زرد باعث بروز تقریبا تمامی مشکلات بالا به علاوه آسم، بیخوابی و رفتار خطرناک می‌شوند. این رنگ‌ها می‌توانند باعث بروز بیش فعالی و ADHD (که بسیاری از کودکان امروزه به آنها دچار هستند) شوند.

6.روغن پالم:این روغن خطرناک در بسیاری از خوراکی‌ها مثل کره‌های گیاهی، سوپ‌های آماده، روغن‌های پخت و پز، شیرینی‌ها، کیک‌ها و حتی در شکلات‌های نوتلا وجود دارد. این روغن دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است که برای سلامتی واقعا مضر هستند.

روغن پالم
روغن پالم

7.سیب زمینی های سبز:سیب زمینی ها نوعی گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسانها و حیوانات است. عوارض ناشی از مسمومیت توسط سولانین مثل اسهال حاد، سردرد شدید، رفتن به کما و حتی مرگ است. یک فرد بالغ با خوردن 450 گرم سیب زمینی سبز دچار مسمویت شدید سولانین خواهد شد.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها