جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آخرین فرصت دانشجویان برای استفاده از وام‌های نیمسال دوم / شرایط ضمانت و تعهدنامه دانشجویی

24 خرداد 1401
آخرین فرصت دانشجویان برای استفاده از وام‌های نیمسال دوم / شرایط ضمانت و تعهدنامه دانشجویی

به گزارش بانک اول، مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی سال جاری روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند و دانشجویان در دو روز آینده فرصت دارند که برای استفاده از پنج نوع وام شهریه، وام ویژه دکتری، وام تحصیلی، وام ضروری و وام مسکن متاهلی با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کنند.


بر اساس مسئولان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبلغ وام‌های دانشجویی نسبت به قبل افزایش صد در صدی پیدا کرده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز برخی از وام‌های دانشجویی افزایش مجدد داشته و وام ویژه دکتری از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافته است و تاکنون نیز واریز وام به حساب دانشجویان در کمترین زمان پس از تکمیل تقاضا انجام می‌شود.

 

اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای نیمسال دوم
در نیمسال دوم تحصیلی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان برای پاسخگویی به نیاز دانشجویان در نظر گرفته شد که این اعتبارات در ابتدای سال تحصیلی محقق شده است.

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این خصوص می‌گوید: خوشبختانه با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای نیمسال دوم سال تحصیلی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: این اعتبار برای پنج نوع وام تحصیلی، وام شهریه، وام ودیعه مسکن، وام ویژه دکتری و وام ضروری در نظر گرفته شده است و اگر نیاز باشد درصدی را هم مجدد پیش بینی می‌کنیم.

 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره افزایش وام‌های دانشجویی در نیم سال دوم سال تحصیلی نیز افزود: درباره افزایش وام‌های دانشجویی غیر از اینکه ۷۰۰ هزار تومان وام ویژه دکتری به یک میلیون تومان در ماه افزایش یافته، افزایش دیگری نداشته‌ایم.


وی اظهار داشت: تصمیم گیری درباره افزایش وام‌ها، شهریورماه در جلسه هیأت امنای صندوق صورت می‌گیرد.


آخرین فرصت دانشجویان برای استفاده از وام‌های دانشجویی نیمسال دوم
مهلت ثبت وام‌های دانشجویی تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ تمدید شده بود که دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی (تحصیلی، ضروری، دکتری، مسکن، شهریه) تا ۲۵ پایان روز سه شنبه ۲۵ خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه صندوق نسبت به ثبت نام وام‌های دانشجویی اقدام کنند.


ثبت درخواست برای متقاضیان وام ویژه دکتری از منابع صندوق رفاه دانشجویان تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ و برای متقاضیان از بانک طرف تعهد صندوق تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده است.


شرایط ثبت نام و تعهد‌های دانشجویی در قبال دریافت وام‌های صندوق رفاه

اما دریافت وام‌های دانشجویی نیازمند ضمانت‌هایی برای بازپرداخت وام‌ها است که برای دریافت وام‌های دانشجویی تا سقف مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال، معرفی یک نفر ضامن قراردادی از بین ضامنین واجد شرایط مندرج در ماده ۱۱ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی صندوق الزامی است.

 

سند تعهدی برای بازگشت وامها به صندوق رفاه

علاوه بر ضمانت هایی که صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام دانشجویی در نظر گرفته است، دانشجویان باید سندی برای تضمین بازگشت وامها به صندوق رفاه دانشجویان ارائه دهند.

براساس اطلاعیه اعلام شده؛ تعهدنامه دانشجویی می بایست مطابق با پیش نویس اعلام شده از سوی صندوق در یکی از دفاتر اسناد رسمی به طور دقیق و خوانا تنظیم شود و به ثبت برسد. در صورت عدم مطابقت سند تعهد ارائه شد با مفاد سند پیوست در آیین نامه صندوق، می‌بایست سند تعهد مجددی تنظیم شود.

دانشجویان متقاضی وام‌های دانشجویی می‌توانند با توجه به شرایط اعلام شده از ضامنین تا سند تعهد محضری تا پایان روز ۲۵ خرداد برای دریافت وام ثبت نام کنند.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها