جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش 75 درصدی فروش سفته و برات

24 خرداد 1401
افزایش 75 درصدی فروش سفته و برات

به گزارش بانک اول در خردادماه سال جاری حدود ۱۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۳.۹ درصد و ۸۳.۹ درصد افزایش یافت.

در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نیز، بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۷۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در سومین ماه سال جاری معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۹۹.۴ و ۷۷.۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۲۸.۵ درصد افزایش و از لحاظ مبلـغ ۶.۷ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تعداد ۴۷.۳ درصد افـزایش و شاخص مبلغ ۵.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در خردادمـاه ۱۴۰۰ به عدد ۷۸.۱ رسید که عدد شاخص مذکور در خردادماه سال گذشته معادل ۱۲۱.۷ بوده است.

علاوه بر این، در سه ماه اول سالجاری معادل ۱۶۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی بیش از ۴۱ میلیارد تومان در شهر تهران برگشت خورد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سـفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۶۵ و ۷۴.۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱.۴ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در سه ماه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۲۹.۹ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۹۷.۷ بوده است.

ایسنا

اخبار مرتبط
مبلغ چاپ شده بر روی سفته در راستای پرداخت عوارض و مالیات‌های دولتی تعیین شده است و دلالتی بر میزان اشتغال ذمه صادرکننده ندارد؛ بنابراین در صورت عدم تکمیل آن، میزان دین صادرکننده، مشخص نبوده و دعوی مطالبه وجه آن مسموع نیست
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها