شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

بازار متعادل طلا و سکه /خرید و فروش طلای دست دوم غیرقانونی است

24 خرداد 1401
بازار متعادل طلا و سکه /خرید و فروش طلای دست دوم غیرقانونی است

به گزارش بانک اول ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: در حال حاضر معاملات طلای دست دوم انجام می شود، ولی  این امر به صورت عام از نظر قانون خلاف است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از شهر‌ها برای آن کد هم در نظر گرفته اند و جدا از مسائل  اقتصادی‌، معامله طلای دسته دوم از نظر پزشکی و بهداشتی  مضراتی دارد.

محمد ولی گفت: زیورآلات طلا که در کشور ما به هر صورت  تولید می شود و مورد استفاده  قرار می گیرد، زمانی کارایی خود را از دست می دهد و مجددا باید  وارد  چرخه ذوب طلا قرار بگیرد،  احیا و برای تولید آماده شود.اگر ما طلا را طی سال‌های سال  دست به دست بچرخانیم و دوباره داخل  ویترین بگذاریم عملا در حال  مبارزه  با کارگاه داری و تولید و  اشتغال هستیم. 

محمد ولی گفت :متاسفانه این موضوع در بعضی از شهرها  مورد موافقت اتحادیه ها قرار گرفته و حتی مجوز هم برای آن صادر می کنند در حالی که  قیمت  این اجناس  ارزانتر نیست و در خیلی موارد  با قیمتی همانند  کار نو  می فروشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار گفت:بازار در  چند روز گذشته  مقداری کاهشی بوده و امروز هم ثبات نسبی داشته است. 

او افزود: هر اونس جهانی طلا هم اکنون ۱۷۶۶ دلار و ۴۰ سنت و هر اونس نقره ۲۲ دلار و ۴۶ سنت است.

محمد ولی گفت : همچنین امروز قیمت سکه طرح قدیم،  ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان  و سکه امامی ۱۱,۶۴۰,۰۰۰ تومان است./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها