شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر جدید در مورد افزایش سن بازنشستگان

24 خرداد 1401
خبر جدید در مورد افزایش سن بازنشستگان

به گزارش بانک اول ولی اسماعیلی گفت: در جلسه کمیسیون بند مربوط به افزایش دو سال سن بازنشستگی کلاً حذف شد و همچنین قسمت مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ سال به سال ۳ نیز حذف شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در حال حاضر سن بازنشستگی برای لیسانس‌ها ۳۰ سال و برای فوق لیسانس‌ها ۳۵ سال است دولت در لایحه بودجه برای این افراد ۳۲ سال و ۳۷ سال دیده بود تا کمکی به صندوق‌ها بازنشستگی شود اما این راه حل اصلی نیست.

ولی اسماعیلی تاکید کرد: ما خودمان طرح پایداری درآمدهای صندوق‌ها را در کمیسیون در دست بررسی داریم به همین دلیل بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی را حذف کردیم.

همچنین علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تهران با اشاره به حذف بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: بر اساس آنچه که اعلام شده این بند حذف شده و فعلاً قرار نیست اجرایی شود.

طرح افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ آمده بود با واکنش‌های کارشناسان و متخصصان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی مواجه شد بطوریکه بسیاری از متخصصان این موضوع را به ضرر کارگران و کارمندانی که چندین سال سابقه کار دارند و همچنین افزایش آمار بیکاری می‌دانستند. همچنین معتقد بودند طرح افزایش سن بازنشستگی دارای ابهامات زیادی است که در نهایت این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد.

مهر

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهمن صالحی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

درستش هم همین بود که جناب اسماعیلی با هوشیاری کامل و جهت جلوگیری از اعتراضات و تنش های احتمالی بیمه شدگان این بند مخوف از بودجه را حذف کردند و جلوی یک فاجعه اجتماعی را گرفتند آفرین بر این تصمیم عقلایی در این وضعیت بحرانی

مجید محمدزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دقیقا کمیسیون درست عمل نموده احسنت واگر قرارشد تغییری در بیمه ها وبازنشستگی داده شود لطفا ۱۰ سال بعد تاریخ اجرا تعیین گردد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها