جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چک های سوخته در حادثه پلاسکو از بعد حقوقی

24 خرداد 1401
چک های سوخته در حادثه پلاسکو از بعد حقوقی

 

 

 

به گزارش بانک اول جمشید نورشرق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تکلیف چک‌های سوخته در حادثه پلاسکو از بعد حقوقی گفت: ساختمان پلاسکو واحد تجاری بوده که اسناد یا چک‌هایی در آنجا وجود داشته و معدوم شده که این موضوع غیرقابل انکار است.

 

وی افزود: باید تکلیف تک تک اسناد تجاری و چک‌هایی که در این ساختمان وجود داشته روشن شود و به اثبات برسد و خدایی نکرده موجب سوءاستفاده احتمالی نشود؛ لذا اصل اثبات آن به عهده ذی نفعان قضیه است. ناگفته نماند که مساله ادله اثباتی در قانون تعیین شده است و طرق اثبات موضوع دیگری است که در این بحث نمی گنجد.

 

نورشرق اضافه کرد: اگر به نسبت اسنادی که موضوع به اثبات برسد، چکی باشد که دلالت بر طلب شخص دارد و آنجا معدوم شده، طبیعتا اوصافی که چک در دست دارنده بوده، قابل تعقیب است. در خصوص اثبات معدوم شدن چک باید گفت که مسئولیت صادرکننده و کسانی که ظهرنویسی آن را امضا کرده‌اند، غیر قابل انکار است.

 

نورشرق با تاکید بر اینکه مفقود شدن چک و یا سند تجاری موجب زایل شدن حق نمی شود، گفت: مسئولین پرداخت چک ها چند دسته اند و متفاوت اند؛ یک عده کسانی هستند که حاضرند چک جدیدی بدهند و در روزنامه مفقودی چک را آگهی کنند و عده دیگر کسانی هستند که موضوع را با هر دلیلی اعم از سوء نیت و یا حسن نیت که چک دادند، قبول ندارند که در این زمینه با اثبات مفقود شدن اسناد تجاری در این حادثه، اصل طلب محرز،  مسلم و قابل مطالبه است و باید در دادگستری طرح دعوا و مطالبه چک را کنیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها