جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

خطر بزرگ بیخ گوش رمزارزبازان!

24 خرداد 1401
خطر بزرگ بیخ گوش رمزارزبازان!

به گزارش بانک اول عباس آرگون اظهار کرد: هرچند صحبت از ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته مطرح شده و در بسیاری از کشورهای جهان، مردم نسبت به خرید و فروش آنها اقدام می‌کنند اما به طور خاص در دوره کرونا و با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی به وجود آمد، توجه به این ارزها افزایش یافت.

به گفته وی، تحت تاثیر همین افزایش تقاضا بوده که بیت کوین به عنوان اصلی‌ترین رمزارز از قیمت چند هزار دلار در مدتی کوتاه به بیش از ۶۰ هزار دلار نیز رسید و این روند در رابطه با برخی دیگر از رمزارزها نیز دیده می‌شود که خود به جذابیت این بخش برای سرمایه گذاران جدید کمک کرده است.

وی با اشاره به عدم تایید دولتی رمزارزها در بسیاری از کشورهای جهان، بیان کرد: با توجه به ذات این ارزها به نظر می‌رسد دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نسبت به تایید آنها مقاومت‌های زیادی دارند و در حوزه تدوین قوانین خلاهای فراوانی وجود دارد.

عضو اتاق تهران با اشاره به شرایط ایران در قبال ارزهای دیجیتال، گفت: ما در این ایران برای استخراج رمزارز قوانینی را نهایی کردیم اما در حوزه معاملات قانونی وجود ندارد و همین امر می‌تواند برای مردم ریسکی بزرگ ایجاد کندد.

آرگون تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از معاملات از سوی سایت‌هایی انجام می‌شود که نه رسمیت دارند و نه مجوز خاصی دریافت کرده‌اند. مردم از سویی سرمایه خود را در اختیار این سایت‌ها قرار می‌دهند و از سوی دیگر رمزارز خود را نیز به آنها می‌دهند تا بفروشند. اگر در این مسیر سایت از دسترس خارج شد یا امکان تماس با آن وجود نداشت تکلیف چیست؟ عملا سرمایه مهمی از مردم از دست می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید صرافی‌های مجازی را در این حوزه معرفی و به مردم آموزش‌های لازم را ارائه کند. اگر چنین کاری نکنیم خطر تکرار تجربه موسسات غیر مجاز مالی وجود دارد و این موضوع فشار جدیدی بر اقشار مختلف جامعه وارد می‌کند.

 

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها