شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

تسهیلات بانک توسعه تعاون برای فعالان صنایع‌دستی و گردشگری

24 خرداد 1401
تسهیلات بانک توسعه تعاون برای فعالان صنایع‌دستی و گردشگری

به گزارش بانک اول سید باقر فتاحی طی بازدید از غرفه بانک در سیزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: مطابق برنامه‌های اقتصادی کشور مقرر گردید ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به‌سوی واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین سوق داده شود که نقش نظام بانکی در تخصیص بهینه این منابع به بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تبریک روز صنایع‌دستی به دست‌اندرکاران و هنرمندان گفت: بانک توسعه تعاون سهمیه مناسبی از این منابع طرح‌های ملی را برای تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه به حضور بانک در طرح‌های ملی اشاره کرد و افزود: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به همت دستگاه‌های اقتصادی عالی کشور و حضور چهار بانک و موسسه مالی عامل با هدف گسترش فعالیت‌های تولیدی و حفظ و توسعه اشتغال در میان مناطق روستایی با ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد و سهم بانک توسعه تعاون در این طرح، اعطای تسهیلات به میزان ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است که تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده و ۱۴ هزار میلیارد ریال نیز به‌عنوان باقیمانده طرح توسط بانک اجرایی خواهد شد.

وی تداوم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از محل بازگشت اقساط تسهیلات را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: تزریق منابع جدید به اقتصاد روستایی و عشایری، مزیت‌های مهمی برای حمایت از کارآفرینان و تعاون گران این مناطق محسوب می‌شود.

فتاحی همچنین به لزوم تدابیر برای حمایت از برخی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه اقامتگاه‌هایی بومگردی اشاره کرد و اذعان داشت: در تلاش هستیم با هماهنگی صندوق توسعه ملی، مهلت بیشتری برای بازپرداخت تسهیلات اعطاشده به این‌گونه مشاغل در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به مأموریت و رسالت بانک در حمایت از تعاون گران  اشاره کرد و بیان داشت: اختصاص هفتاد درصد از پرتفوی تسهیلاتی بانک به بخش تعاون، تکلیف اساسنامه‌ای بانک است که پایبندی به تحقق این نسبت، همواره از اصول و ارزش‌های کارکنان به شمار می‌رود، ضمن آن‌که مراقبت از شرکت‌های تعاونی و رفع مشکلات و مسائل آن‌ها از مأموریت‌های مشترک این بانک و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سفرهای استانی تلقی می‌گردد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همکاری با صندوق توسعه ملی و نقش عاملیتی بانک برای تأمین مالی کارآفرینان و تعاون گران از این مسیر را حائز اهمیت دانست و گفت: به‌تازگی نیز قرارداد جدیدی با صندوق توسعه ملی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال امضا گردیده است و با تلفیق این منابع با منابع داخلی بانک، زمینه‌های مناسبی برای تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی و تعاونی مهیا می‌گردد./ایرنا

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها