جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

سقوط دسته‌جمعی رمزارزها؛ علت ریزش قیمت بیت کوین چیست؟

24 خرداد 1401
سقوط دسته‌جمعی رمزارزها؛ علت ریزش قیمت بیت کوین چیست؟

به گزارش بانک اول در همین حال، دیگر رمزارزهای اصلی از جمله اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو و ریپل- نیز بین ۳ تا ۵ درصد کاهش یافته و میلیاردها دلار از ارزش مجموعا ۲۱۰۰ میلیارد دلاری بازار ارز دیجیتال از بین رفته است.

 

 

 

فدرال رزرو بازارها را به هم ریخت

بعد از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو در ماه دسامبر که در آن مقامات درباره احتمال افزایش زودتر و سریع‌تر نرخ بهره و انقباض ترازنامه ۸.۳ تریلیون دلاری فدرال رزرو صحبت کردند، قیمت ارزهای دیجیتال همراه با بازارهای سهام کاهش یافت. بورس نزدک در بدترین موج فروش خود از ماه مارس، بیش از ۳ درصد از دست داد.

طبق صورتجلسه، اعضا تشخیص دادند که سیاست ارائه شده مبنی بر تداوم سرعت خرید خالص دارایی، با توجه به افزایش قیمت ها و تورم، دیگر ضروری نیست. آن‌ها تاکید کردند که با توجه به چشم انداز اقتصاد، بازار کار و تورم، ممکن است افزایش نرخ بهره زودتر یا سریع‌تر از قبل ضروری باشد. همچنین برخی اعضا اعتقاد داشتند سرعت کاهش ترازنامه این بار سریعتر از گذشته خواهد بود.

ترس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره بی‌سابقه پایین خود را افزایش دهد و اقدامات محرک دوران کرونا را کاهش دهد در ماه‌های گذشته بر قیمت بیت‌کوین، رمزارزها و سهام در سراسر جهان تاثیر گذاشته است و حرکت بیت‌کوین همراه با سهام، شهرت آن نزد برخی به عنوان یک دارایی امن را از بین برده است.

اثر قطعی اینترنت در قزاقستان بر بیت‌کوین

همچنین سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال پس از قطعی اینترنت در قزاقستان (به دنبال تظاهرات گسترده و اعلام وضعیت اضطراری در این کشور) رخ داد.

اوایل امروز، کوین‌دسک گزارش داد که استخراج کریپتو در قزاقستان «احتمالاً آسیب خواهد دید» زیرا بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی این کشور دسترسی به اینترنت را در پاسخ به معترضانی که به ساختمان‌های دولتی به دلیل هزینه‌های بالای انرژی هجوم می‌آورند، قطع کرده است.

قزاقستان اکنون به دلیل اخراج ماینرها توسط چین در سال ۲۰۲۱، یکی از مرکز اصلی استخراج بیت کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال است. بر اساس تحقیقات مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج که اواخر سال گذشته منتشر شد و توسط The Block گزارش شد، اکنون تصور می‌شود که قزاقستان ۱۸ درصد از قدرت استخراج بیت‌کوین جهان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها